sâmbătă, 10 decembrie, 2022

Vitamina D și efectele ei benefice

Vitamina D este esențială pentru creștere dar și pentru întreaga noastră stare de sănătate. Este vorba despre un rol important și în menținerea sănătății psihice, de asemenea.

Puțină lume cunoaște toate rolurile importante pe care această vitamină le are pentru o bună funcționare a organismului nostru, deoarece ea nu este numai o vitamină importantă pentru prevenirea rahitismului și pentru creștere.

Rolurile vitaminei D în organismul nostru

În afară de rolul ei foarte important în fixarea calciului în țesutul osos, vitamina D influențează în mod pozitiv sistemul nostru imun. Ne protejează foarte bine de răceli și gripe și de diferite tipuri de infecții respiratorii, de asemenea.

Combate cu succes stările depresive, este foarte benefică pentru procesul de slăbit, reducând mult pofta de mâncare, carențele de vitamina D pot genera apariția diabetului zaharat, previne apariția infarctului și a altor boli de inimă, are rol benefic pentru bolile autoimune (artrita reumatoidă, boala Hashimoto, scleroza multiplă), etc.

Cum ne dăm seama că suferim de deficit de vitamina D?

Cel mai important semn al deficitului de vitamină D este o stare prelungită de oboseală cronică, dureri la nivelul extremităților (mâini și picioare), transpirație abundentă, probleme de vedere, stare depresivă, nervozitate accentuată, etc.

Ce alimente au conținut crescut în vitamina D

Alimentele cele mai bogate în vitamina D sunt nucile, merele, lactatele, portocalele, ciupercile, pestele gras, carnea, ficatul, gălbenușul de ou, etc.

Nu doar alimentația este foarte importantă în menținerea unui nivel optim de vitamină D în organism. Expunerea la soare facilitează mult producția acestei vitamine în organismul nostru. Pentru persoanele care suferă de deficit de vitamina D sunt recomandate și suplimentele alimentare care se găsesc aproape în orice fel de farmacie.

Citește și