Cosmina Mahara

Cosmina Mahara 1

“Suntem mai conștienți de importanța unei alimentații sănătoase decât în urmă cu 10-15 ani”

TEXT OANA ȚEPEȘ-GREURUȘ FOTO: ROMY DRĂGICI

A trecut mai bine de un deceniu de când românii se bucură de savoarea salatelor gata ambalate. Acum nu mai avem scuza „e greu să mănânci sănătos”. Așa că „fast-food” se traduce și prin „ready-to-eat”. Pregătiți în timp record o gustare grozavă când morcovii, varza și spanacul sunt deja atent selectate, tăiate și spălate. Mai aveți nevoie de câteva picături de ulei, un strop de zeamă de lămâie, sare și poftă bună. Iar salata „Shake and Go!”, cu tot cu dressing, e cea mai bună invenție în epoca vitezei. Cosmina Mahara, manager Agriro Fresh, pionier în domeniu, a povestit pentru ETIQUETTE Magazine cum a instaurat codul verde în farfuriile românilor și ce se ascunde în spatele pungilor cu sănătate.

Care este povestea Agriro Fresh? De unde a venit inspirația și cum a evoluat business-ul? Povestea Agriro Fresh a pornit de la pasiunea mea pentru plante. De când eram copil am iubit natura și, cum sunt fiică de geografi, pasiunii mele i s-a dat șansa să se dezvolte. Business-ul l-am început în 2001, când piața salatelor ambalate și gata de consum era un teren vag explorat. Am constatat atunci că oamenii au nevoie de soluții rapide pentru mese sănătoase și am ales să pariez pe acest segment. Am început cu un client, Metro, două tipuri de salate și două plante aromate, iar pariul s-a dovedit câștigător. De atunci am evoluat constant, iar astăzi am ajuns la peste 150 de produse, mix-uri de salate ready-to-eat, plante aromate ambalate și la ghiveci.

Cosmina Mahara 2

Agriro Fresh e pionier în domeniul plantelor aromate și salatelor ready-to-eat. Cum au primit, la început, românii salatele gata ambalate? Am insistat mult pe educarea consumatorilor și promovarea celui mai important beneficiu al acestui tip de produs: economia de timp. Acest timp salvat nu este deloc de neglijat. Curățarea, spălarea, tăierea și prepararea sunt operațiuni care, inevitabil, necesită timp. La acesta se adaugă și procentele de pierdere existente în cazul unei salate proaspete neambala- te, care în urma spălării și procesării pot ajunge până la 40% din greutatea inițială a produsului. Când cumperi din piață, ai impresia că e mai ieftin, dar în realitate pierzi foarte mult. Cu timpul, cosumatorii au înțeles bene ciile unei salate ready-to-eat și au început să prefere această variantă. 

Astăzi, oamenii au acces, mult mai ușor, la informații legate de alimentația sănătoasă. În plus, sunt tot mai mulți cei care optează pentru un meniu strict vegetarian și raw-vegan. Cât de mult și-au schimbat românii comportamentul alimentar?S-a simțit vreo schimbare în vânzările Agriro Fresh? Cu siguranță suntem mult mai conștienți de importanța unei alimentații sănătoase decât eram în urmă cu 10-15 ani. Deși sunt încă multe persoane care nu renunță la mâncărurile grele, la ciorbele cu rântaș, în general oamenii au început să aibă mai multă grijă cu alimentația și să pună mai mult preț pe calitatea și prospețimea mâncării, iar asta se simte desigur și în vânzările de salate ready-to-eat.

Cosmina Mahara 3
Care este tehnologia pe care o folosește Agriro Fresh? De unde provin plantele și salatele?Care sunt etapele până la ambalare? Majoritatea plantelor provin din producția proprie, sere și câmp. Am început cu o linie simplă de ambalare, iar acum avem cinci linii performante, de capacitate mare, tehnologie italiană și elvețiană. Plantele sunt recoltate mecanic, apoi sortate cu atenție, spălate și ambalate. Investim continuu în producție și packaging. Suntem mereu la curent cu cele mai noi trenduri în domeniu. Cum alegeți combinațiile pentru salate? Mixurile sunt alese în funcție de gust și culoare, se ține seama de anumite particularități. De exemplu, comportamentul frunzelor în diverse combinații. Unde se găsesc produsele Agriro Fresh? Cine sunt clienții? Produsele Agriro Fresh sunt disponibile în marile lanţuri de retail: Auchan, Carrefour, Cora, Lidl, Mega Image, Metro, Penny Market, Pro , Selgros. Clienții noștri sunt persoane active, cu un lifestyle sănătos, pentru care timpul este o resursă importantă.

Anul acesta, aniversați 15 ani de când sunteți în domeniu. Unde vedeți Agriro Fresh peste alți 15 ani? Piața de fresh și ultrafresh este în continuă expansiune. Pe viitor ne dorim să consolidăm parteneriatele existente și să aducem pe mesele românilor mereu prospețime.

Cum s-a schimbat viața Cosminei Mahara după lansarea Agriro Fresh? Un business îți solicită toate resursele. Asta înseamnă mai puțin timp liber, mai multe responsabilități, însă lucrez cu placere și multă pasiune. Am ajuns deja la 150 de sortimente și nu avem de gând să ne oprim!

Cosmina Mahara 4

Care este mixul de salată pe care îl preferați? Având în vedere că îmi place gustul amar, mixul meu preferat are la baza Radicchio Rosso. Este o salată cu istorie, despre care se spune că este un demn urmaș al cicorii și că a însoțit atât mesele somptuoase ale nobililor, cât și pe cele frugale ale diverselor ordine călugărești. Gustul este într-adevăr deose- bit, iar culoarea inconfundabilă! Recomand orice mix care conține această salată. Așadar, mixul meu preferat este: Pan di Zuchero, Indivia Riccia, Rucola.

Cum au fost primite mirodeniile exotice de români? Deși poate părea că suntem conservatori și închistați în spațiul nostru danubiano-pontic, realitatea este că ne adaptăm ușor și preluam din zbor tendințele internaționale. Călătoriile sunt azi accesibile pentru mulți români, care astfel au luat contact cu bucătăriile internaționale, și-au educat gustul și au introdus fără probleme alimente noi în meniul zilnic.

Ce alte pasiuni mai are Cosmina Mahara? Ador să călătoresc, să descopăr locuri, oameni, culturi. Am călătorit până acum pe cinci continente și încă mai am mult de descoperit, sunt oricând gata pentru o nouă aventură!

Ce sfaturi „fresh” aveți pentru cititorii revistei ETIQUETTE? Alegeți prospețimea indiferent ce puneți în farfurie! Salatele Agriro Fresh sunt gata preparate, trebuie doar savurate!

Scrie un comentariu: